ریچارد کورلیس، منتقد فیلم مجله تایم درگذشت
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
یک شنبه 6 ارديبهشت 1394 ساعت 14:28 | بازدید : 318 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
ریچارد کورلیس، منتقد فیلم مجله تایم درگذشت

«ریچارد کورلیس» منتقد سرشناس سینمایی هفته نامه «تایم» که سابقه ۳۵ سال فعالیت در این نشریه را داشت در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

بنابر گزارش سینماگیم به نقل از ایسنا، «ریچارد کورلیس» ۷۱ ساله که قدیمی‌ترین منتقد سینمایی نشریه تایم محسوب می‌شود، براثر سکته در شهر نیویورک درگذشت.

وی در طول دوران فعالیت خود بیش از ۲۵۰۰ مقاله شامل هزار نقد فیلم برای تایم نوشت و نگارش چهار کتاب نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

«نانسی گیجس» دبیر نشریه تایم در پیامی عنوان کرد: “با تمام اندوه باید اعلام کنم که «ریچارد کورلیس پس از یک سکته درگذشته است. واژگان ابزار او بودند و همان‌طور که ما به نفس کشیدن، خوردن و خوابیدن نیاز داریم، او به نوشتن نیاز داشت”.

«ریچارد کورلیس» متولد ۱۹۴۴ پس از کسب مدرک کارشناسی در دانشگاه فیلادلفیا، وارد دانشگاه کلمبیا شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات فیلم اخذ کرد.

«کورلیس» در سال ۱۹۷۰ به نشریه تایم پیوست و همزمان در حوزه تئاتر، تلویزیون و دیگر موضوعات مورد علاقه خود مطلب می‌نوشت. وی ضمن شهرتش به خاطر نقد فیلم، سه کتاب  با عنوان «تصاویر گویا» «پژوهشی در مورد فیلم لولیتای استنلی کوبریک» و «مادران سینما» نوشت.

«تاد مکارتی» منتقد ارشد سینمایی نشریه هالیوود ریپورتر نیز در این باره عنوان کرد: “«راجر ابرت» و «ریچارد کورلیس» دو نمونه فوق‌العاده در استفاده ماهرانه از واژه‌ها در میان منتقدان و خبرنگاران سینمایی بودند که اواخر دهه ۱۹۶۰ ظهور کردند”.





:: موضوعات مرتبط: سینما , اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ریچارد کورلیس , منتقد فیلم , مجله تایم , درگذشت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب